a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z å ä ö #

Senaste recepten

Dinkelvåfflor
  • Tid: 30min.
  • Svårighetsgrad: lätt

Dinkelvåfflor

Lite nyttigare än vanliga våfflor gjort på vetemjöl. Det här är ett riktigt superrecept. Dom blir spröda och jättegoda. Jag kan till och med påstå att detta recept är i världsklass. Prova själva!

Couscouspytt med chorizo och vitlöksyoghurt
  • Tid: 30 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Couscouspytt med chorizo och vitlöksyoghurt

Från början var detta ett viktväktarrecept som jag fick av en vän på jobbet. Men jag kan ju inte låta bli och freebäjsa lite. Detta är ett toppenrecept som passar superb i en matlåda.

Vaniljscones
  • Tid: 20 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Vaniljscones

Alltså dessa ljuvligheter måste ni prova. Sååå goda med marmelad och ost till. Mums!

Pannkakor med röda linser
  • Tid: 30 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Pannkakor med röda linser

Vilken toppenidé att slänga i linser i pannkakorna! Och inte smakar de någe annorlunda, utan bara som vanligt - lika goda ;) Fast med extra protein. Winwin liksom.

Pizzadeg, klassisk
  • Tid: 1,5 h
  • Svårighetsgrad: lätt

Pizzadeg, klassisk

En klassisk och enkel pizzadeg som är svår att misslyckas med.

Ett tips om man gör egen pizza hemma är att införskaffa en pizzasten till ugnen. 

Då blir botten extra krispig och god.

Kycklinggratäng med mangocurry
  • Tid: 30 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Kycklinggratäng med mangocurry

Här kommer en riktig snabblagad rätt med få ingredienser. En gratäng som faller dom flesta i smaken. 

Semmlebollar
  • Tid: 20 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Semmlebollar

Ni vet de där inkråmet på en semla... Så smakar dessa bollar. Fast dom här är nyttigare.. jo..ja..om man inte äter upp alla på en gång. Finns en risk! Sååå goda!

Varm proteinchoklad
  • Tid: 5 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Varm proteinchoklad

Vilken lycka! Perfekt efter ett gymmet eller högintensivt träningspass - speciellt gott när det är kallt och kyligt ute. Supergod varm proteinchoklad.

Chipsfilé
  • Tid: 45 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Chipsfilé

En anoorlunda och lite rolig rätt man kan bjuda på, så får gästerna gissa ingredienserna :) Detta är nämligen en gratäng på fläskfilé och grillchips. Gott, men inte för ofta va ;)

Gulaschsoppa
  • Tid: Crockpot: 4 timmar låg Gryta: 2 timmar, småputtrande
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Gulaschsoppa

Nu när det kallare väder är det extra gott med soppa tycker jag. En mustig gulaschsoppa som värmer en ända ut i tårna. Jag lagade den här soppan i min crockpot, men det går lika bra i en gryta - men då får man inte glömma att röra ibland.

Raw lakritsfudge
  • Tid: 15 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Raw lakritsfudge

Alltså dom här munsbitarna är ju bara för Roch n roll alltså! Såå goda och ännu enklare att göra. En liten nyttoboll, som både är mjölkfri och glutenfri också. Men ät inte för många - dom sätter gärna fart på magen :) 

Jordgubbsbollar
  • Tid: 15 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Jordgubbsbollar

En boll, smak av sommar med jordgubb och vanilj. Och inte helt onyttigt, om du inte äter upp alla på en gång :) Och både mjölkfri och glutenfri!

Kycklingröra i bakpotatis
  • Tid: 30 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Kycklingröra i bakpotatis

Det är ju sååå gott med bakad potatis och nån god röra till! Här gör jag en kycklingröra som är jättegod med smak av curry och äpple. Röran passar även bra i en smörgåstårta. 

Pepparkakor, (GF) (MF)
  • Tid: 1 dag
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Pepparkakor, (GF) (MF)

Men hörrni! Vilket jättebra recept. Knapriga och goda, precis som pepparkakor ska vara. Och inte bara det... De är både mejerifria och glutenfria. Tipptopp!

Proteinbröd (GF)
  • Tid: 30 min
  • Svårighetsgrad: Väldigt lätt

Proteinbröd (GF)

Gott och saftigt proteinbröd - ett sånt där nyttigt bröd ni vet. 

Små bröd, men som man blir jättemätt av!

[12 3 4 5  >>